Svar på kommentar.

Fick en fråga av en en tjej som är en änglamamma.
Hon undrade om det var länge sen jag förlorade min bror, och om han var yngre/äldre än mig.

Tänkte berätta lite.

Det var den 7 mars 2007 jag förlorade min lillebror Ludvig.
1230 gram om jag minns rätt och 40 cm lång.
Det var en propp i moderkakan som gjorde att min bror dog.
Han fick inget syre eller näring på något sätt så han växte inte som han skulle och fick inget syre.
Han var död då han kom ut.

Jag kom upp till special BB där de låg, och där fick jag träffa min lillebror, hålla honom, pussa honom, krama honom. Han var kall, blå men världens finaste.

Idag har det gått lite mer än 3 år. Jag besöker hans grav rätt ofta.
Snart ligger även min farfar brevid Ludvig. Han är redan där uppe och tar hand om honom, så som vi hade gjort här nere på jorden. Varje kväll, tittar jag upp imot himlen, ser de. Säger godnatt, vi ses snart, jag älskar er.

En av mina andra småbröder var nära på att få komma upp till Änglarnas stad 2 gånger, men som tur är så har jag honom kvar här nere hos mig än så länge.
Han är 5 år gammal och har fått diagnosen Akut lymfatisk leukemi.
Ett år sedan har transplanterades och nu är han pigg,glad och framåt som en 5åring ska vara.
Då han föddes fick han diagnosen Chauns Syndrom ( stavning?). 3 stycket hjärtfel och han kommer alltid att vara ett hjärtesjukt barn.


Hoppas du, Maskrosmor fick svar på din fråga!
3 kommentarer
Postat av: Maskrosmor

Svar: Kul att du gillade min blogg, men jag kan ingte ta åt mig äran ty det är Emelie Angelstar som gjort layouten =))



Din blogg är väldigt fin och personlig den med =) Ska ta och läsa ditt inlägg nu.

2010-09-11 @ 23:44:04
URL: http://maskrosmor.blogg.se/
Postat av: Maskrosmor

kram Förstår att det var jobbigt att förlora din änglabror, men jag blir så glad över att du ändå fick träffa honom.



Jobbigt med din andra bror och hans sjukdom. Min bror föddes med hjärtfel, mins inte vad det hette men "blue baby" kallades han =) Han hade fel på en hjärtklaff och ett stort hål mellan kamrarna så blodet inte syresattes som det skulle.

2010-09-11 @ 23:49:10
URL: http://maskrosmor.blogg.se/
Postat av: Maskrosmor

Svar: Vad jobbigt. kram



Jag är så innerligt tacksam att vi hade tur, min bror klarade sig. Han går förvisso fortfarande på kontroller men är friskförklarad sedan några år tillbaka.

2010-09-12 @ 17:31:01
URL: http://maskrosmor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: